همگرایی بیشتر هند و چین در مسایل جهانی و منطقه ای
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'هو جینتائو' رییس جمهوری چین روز چهارشنبه دیدار دو روزه ای را از هند به منظور شركت در چهارمین نشست سران عضو بریكس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در دهلی نو آغاز می كند.

هو، در طول این سفر، با 'مانموهان سینگ' نخست وزیر هند نیز بطور دو جانبه دیدار و با وی در مورد روابط بین دهلی نو و پكن تبادل نظر خواهد كرد.

انتظار می رود كه این دو رهبر، سال 2012 را به عنوان سال دوستی بین هند و چین اعلام و ابتكاراتی را برای تشدید هر چه بیشتر مبادلات فرهنگی و تماس بین مردم دو كشور آشكار كنند.

هند و چین، اگر چه دارای اختلافاتی بیشتر در زمینه های مرزی و تجارت فی مابین هستند، در تلاش برای نزدیكتر كردن دیدگاههای خود در سیاست خارجی و اقتصادی برای تاثیر بیشتر در مسائل جهانی و منطقه ای در جهت منابع ملی دوكشور هستند.

بنابه گفته منابع مطلع، انتظار می رود كه دهلی نو در طول این دیدار از پكن توازن در تجارت بین هند و چین و ضرورت تحقق آن را خواستار شود.

همچنین انتظار می رود كه هو، طی سخنانی در نشست سران عضو بریكس در روز پنجشنبه، بر ضرورت اصلاح مدیریت جهانی و بین المللی سازی پولهای محلی پنج عضو این گروه، به منظور ترویج هر چه بیشتر مبادلات تجاری بین این كشورها تأكید كند.

این آخرین دیدار هو جینتائو از هند به عنوان رییس جمهوری چین خواهد بود، زیرا دستگاه رهبری چین قرار است كه جانشین وی را در اواخر سال جاری میلادی تعیین كند.

هو آخرین بار در سال 2006 از هند دیدن كرد.

یك هیات بلندپایه متشكل از 'یانگ جیچی'وزیر امور خارجه چین، 'دای بینگیو'نماینده چین در گفت و گوهای مرزی با هند، عده ای از وزرای ارشد چین و سردمداران تجارت این كشور هو را در طول این سفر همراهی خواهند كرد.

هو دارای یك برنامه فشرده برای سفرش در هند است كه شامل گفت و گوهای دوجانبه با 'دمیتری مدویدف' رییس جمهوری روسیه در روز چهارشنبه قبل از شركت در نشست سران عضو بریكس در روز پنجشنبه نیز هست.

هو جینتائو عصر روز پنجشنبه به همراه روسای جمهور روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی در یك برنامه فرهنگی بزرگ ترتیبی توسط خانم 'پراتیبها پاتیل' رییس جمهوری هند شركت خواهد كرد.

منموهان سینگ نخست وزیر هند روز پنجشنبه بعد از برگزاری نشست سران كشورهای عضو بریكس با ریس جمهوری چین بطور دوجانبه دیدار و با وی در مورد ابعاد مختلف روابط بین دهلی نو و پكن تبادل نظر خواهد كرد.

هند قرار است موضوع بی تعادلی وسیع را در مبادلات تجاری دوجانبه كه ارزش آن از 70 میلیارد دلار در سال تجاوز كرده و بشدت به سود چین است، در طول این نشست مطرح كند.

هو روز پنجشنبه در مجمع عمومی چهارمین نشست سران بریكس سخنرانی خواهد كرد و انتظار می رود كه در آن موضع چین را در قبال مدیریت جهانی، توسعه پایدار و روش های ممكن برای تقویت هر چه بیشتر مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین كشورهای عضو بریكس بیان كند.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام كرد: چین آماده همكاری با دیگر كشورهای عضو بریكس در نشست قریب الوقوع برای تشدید گفت و گو و همكاری در زمینه های گوناگون از جمله اقتصاد بین المللی، مالی، تجاری و توسعه به یك روش تدریجی و واقع بینانه است.

چین كه هم اكنون دارای سه تریلیون دلار ذخیره ارز خارجی است، بشدت خواهان بین المللی سازی پول محلی كشورهای عضو بریكس می باشد.

آساق ** 2164** 589**1479





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: