سیزدهم فروردین در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : brezzers

13 فروردین 1370

در پی قیام مردم مسلمان عراق علیه رژیم بعث در اوایل اسفند 1369 نظامیان بعثی با یورش به زائران روزه‏دار امام علی(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) در نجف اشرف و كربلای معلی، پس از شهید و مجروح كردن تعدادی از آنان، به بارگاه ملكوتی این دو امام بزرگوار اهانت كردند.

13 فروردین 1358

نخستین تجاوزهای پراكنده رژیم بعث عراق به پایگاه های مرزی كشورمان آغازشد. این حملات حدود 20ماه ادامه داشت تا اینكه دراواخرشهریور1359 جنگ تحمیلی آغازشد.

13 فروردین 1342

آرامگاه های حكیم عمرخیام فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر بنام ایرانی در دوره سلجوقی و كمال الملك نقاش بزرگ كشور در دوره قاجاریه، پس از بازسازی افتتاح شد.

13 فروردین 1300

محمد تقی خان پسیان به دستور سید ضیاء الدین طباطبائی رییس الوزرا، احمد قوام السلطنه والی خراسان را پس از بازگشت از باغ ملك آباد در ارگ مشهد، بازداشت و تحت الحفظ به تهران اعزام كرد. پس از این اقدام، پسیان كه حكم كفالت استانداری خراسان را از سوی نخست وزیر دریافت كرده بود، نخستین دوره حكومت خود را در خراسان آغاز كرد.

13 فروردین 1299

ابوالحسن میرزا، معروف به شیخ الرئیس قاجار متخلص به 'حیرت 'از شاعران نامی اواخر دوران قاجار كه بیشتر اشعارش را در وصف امامان همام سروده بود، دارفانی را وداع گفت.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: ژاپن , نقاشی های دیواری , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: