نوشته شده توسط : brezzers

'محمدمهدی فداكار' عصر چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت كتابخانه بزرگ شهید دلیری جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این 14 طرح شامل هشت تالار بزرگ، دانشگاه علوم قرآنی، فیلم خانه ملی ایران و چهار كتابخانه بزرگ است.

وی اظهار داشت: پارسال نیز 800 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح كشور هزینه شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با هزینه كرد این اعتبار چند طرح بزرگ شامل كتابخانه بزرگ و مجتمع های فرهنگی از جمله در شهرستان رودبار جنوب كرمان به بهره برداری رسید و یك مجتمع دیگر در شهرستان منوجان در آینده نزدیك به بهره برداری می رسد.

وی افزود: امسال اعتبارات عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یكهزار و 400میلیون ریال است كه برای تكمیل طرح های عمرانی هزینه می شود.

فداكار، درباره برنامه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سایر كشورها نیز گفت: این وزارتخانه در قالب هفته های فرهنگی در سایر كشورها برنامه هایی را برگزار می كند و ارسال كتاب و بسته های فرهنگی به كشورهایی كه بیداری اسلامی در آنها به وقوع پیوسته از سایر برنامه های فرهنگی برون مرزی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شركت در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه بزرگ ولایت فقیه و آغاز عملیات اجرایی كتابخانه شهید دلیری جیرفت به جنوب كرمان سفر كرده است.ك/3

7444/8154/2624/330



:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره فصلی مطبوعات كه در محل 'باغ زیبا'ی وزارت ارشاد برگزار شد، افزود: همه اقشار حوزه های فرهنگ و هنر مانند هنرمندان تئاتر و نویسندگان كه از مكانی اختصاصی برای خود برخوردارند، از وزیر ارشاد تقاضا دارند نام 'باغ زیبا' كه یكی از املاك وزارت ارشاد محسوب می شود به نام 'باغ روزنامه نگاران' تغییر یابد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه جشنواره فصلی مطبوعات از ابتدای سال گذشته راه اندازی شده است، گفت: خوشبختانه این جشنواره كه به طور فصلی برگزار می شود امروزه در فضای مطبوعاتی كشور نهادینه شده است كه امیدواریم به مسیر خود ادامه دهد.

محمدزاده همچنین در باره تقدیر از سه پیشكسوت مطبوعات كشور به نامهای جلال رفیع، امیر حسین فردی و حسین قندی افزود: ضرورت این كار به اندازه ای احساس می شود كه باید سالهای قبل شروع می شد.

این مقام مسوول در وزارت ارشاد گفت: در جایی كه فضای رسانه ای نظام سلطه، نمونه های بدلی به جای فرهنگ و هنر معرفی می كنند، تقدیر و تجلیل از سرمایه های داخلی در حوزه فرهنگ و هنر بسیار ضروری است.

محمدزاده، سی سال فعالیت در روزنامه اطلاعات و حضور در عرصه اطلاع رسانی را دلیل معرفی چهره های برتری همچون جلال رفیع یكی از پیشكسوتان حوزه مطبوعات كشور دانست.

معاون مطبوعات وزیر ارشاد همچنین سی سال فعالیت مستمر امیر حسین فردی در نشریه كیهان بچه ها و بیش از چهل سال خدمت حسین قندی در مطبوعات كشور را از ویژگیهای این دو پیشكسوت مطبوعات ایران بیان كرد.

** شبد **9140 **1597



:: برچسب‌ها: باغ وحش , سفر , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش نشریه فرانسوی لوپوئن، بشار اسد خطاب به اولاند گفت: فرانسه باید بیش از این به منافع خود توجه كند و تغییراتی را در سیاست پاریس در قبال سوریه انجام دهد.

بنابر این گزارش،‌ اسد كه در گفتگو با شبكه تلویزیونی راشا تودی سخن می گفت، افزود: امیدوارم كه رییس جمهور جدید فرانسه بیشتر به منافع كشورش فكر كند و مطمئنم كه پاریس نباید به ایجاد بحران در خاورمیانه و كل جهان عرب ادامه دهد.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد؛ سووال اینجاست كه ببینیم فرانسه طی یك سال اخیر در سیاست خود در قبال سوریه، لبنان و دیگر كشورها موفق بوده است.

مترجمام**1502**1597



:: برچسب‌ها: تایوان , فرمت مربع , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، این منبع آگاه با اشاره به اینكه شهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوی مدتی است، در لیگ برتر نماینده ای ندارد، مسوولان این باشگاه و استان به دنبال خرید امتیاز یك تیم لیگ برتری هستند.

این منبع بااشاره به اینكه طبق برخی خبرها تیم گهرزاگرس آخرین تیم صعودكننده به لیگ برتر از دسته یك استانداردهای لازم را برای حضور در این رقابت ها ندارد و مسوولان فدراسیون فوتبال نیز بارها به این موضوع اشاره كرده اند، گفت: مسوولان ابومسلم به دنبال جلب رضایت مسوولان تیم گهرزاگرس هستند.

شنیده ها حاكی است با منتفی شدن انتقال تیم نفت تهران به اراك مسوولان استان مركزی نیز به عنوان یكی ازعلاقمندان به خرید امتیاز یك تیم لیگ برتری بوده وپیشنهادهایی نیز به مسوولان تیم گهر داده اند.

9144/1590



:: برچسب‌ها: اسپانیا , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از بیروت، تحركات و عملیات نظامی مخالفان نظام سوریه در روستاهای مرزی لبنان و سوریه به شدت افزایش یافته و در این درگیری‌های بی سابقه ، یك لبنانی در داخل خاك كشورش توسط مخالفان نظام سوریه به قتل رسیده است .

در جریان این درگیری‌ها در نتیجه پرتاب یك خمپاره از سوی افراد مسلح مخالف نظام سوریه به اراضی لبنان، یك لبنانی به نام 'علی ابوبكر' به قتل رسید.

مناطق مرزی سوریه و لبنان از چند روز پیش شاهد درگیری‌های شدید میان مجموعه های مخالف سوریه و ارتش این كشور بود و حتی مخالفان نظام سوریه مدعی شدند كه طی این درگیری ها سه لبنانی حامی نظام بشار اسد را به قتل رسانده اند.

دامنه درگیرها به داخل روستاهای لبنانی همجوار سوریه سرایت كرد و ساكنان این مناطق از حملات گروههای مسلح مخالف نظام سوریه به این مناطق خبر می دهند.

در اطلاعیه مذكور آمده است: وقوع درگیریهای شدید در مناطق مرزی لبنان از جمله' عرسال'، 'وادی خالد'، 'جبل شیخ'،'یقاع'، و ناتوانی نیروهای امنیتی لبنان درحفظ امنیت، موجبات فراخواندن سازمان های بین المللی را فراهم كرده است.

این جریان مخالف دولت در ادامه اطلاعیه با اشاره به حوادث اخیر طرابلس اعلام كرد: این درگیری ها با هدف درگیر كردن لبنان در حوادث جاری سوریه انجام می شود.

جریان 14 مارس دراین اطلاعیه، ضمن حمایت از عملیات مستقر شدن ارتش در تمامی نقاط طرابلس، مردم این شهر را از یك سو به پایان دادن هرج و مرج و از سوی دیگر به خویشتن داری فراخوانده است.

1592.

خاووم*2023**1030



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
دانشگاه تهران

شورای دفاع از حق تحصیل، فهرستی از اسامی دانشجویان محرم شده از تحصیل در دانشگاه های مختلف را به چاپ رسانده است

شورای دفاع از حق تحصیل دانشجویان ایران، صدور "صدها حکم محرومیت از تحصیل" برای فعالان دانشجویی در دوره بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را مورد انتقاد قرار داده است.

این شورا، که به انتشار گزارش هایی دوره ای در مورد نقض حقوق دانشجویان در ایران می پردازد، روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت (۱۵ مه) خود را منتشر کرده و در آن فهرستی از اسامی دانشجویان محرم شده از تحصیل را در دانشگاه های مختلف ایران به چاپ رسانده است.

گزارش این شورا می گوید که "ده ها" تن از دانشجویان همزمان با محرومیت از تحصیل، "احکام سنگین زندان" دریافت کرده اند و به عنوان نمونه یادآور شده که "تنها در دانشگاه مازندران ۱۳ نفر از دانشجویان محروم از تحصیل بازداشت و زندانی شده اند".

شورای دفاع از حق تحصیل، در سال ۱۳۸۶ و از سوی تعدادی از دانشجویانی که به خاطر فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود در معرض محرومیت دائم یا موقت از حق درس خواندن در دانشگاه قرار گرفته بودند، تشکیل شد.

گزارش جدید این شورا، با اشاره به "سخنان تهدید آمیز" اخیر کامران دانشجو وزیر علوم علیه دانشجویان منتقد حکومت، نسبت به "گسترش ستاره دار کردن و محرومیت دانشجویان از حق تحصیل" ابراز نگرانی کرده است.

آقای دانشجو در ۲۲ فروردین گذشته گفت: "کسانی که در فتنه سال ۱۳۸۸ فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تیرماه همان سال، همچنان به فتنه گری ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه ها را ندارند."

اشاره آقای دانشجو به خطبه های آیت الله علی خامنه ای در اولین نماز جمعه پس از انتخابات آن سال بود که ضمن اعلام حمایت از آقای احمدی نژاد و نظرات او، به معترضان هشدار داد که از آن پس مسئول عواقب اعتراضات خود خواهند بود.

"به نوشته گزارش اردیبهشت ماه شورای دفاع از حق تحصیل 'ده ها' از دانشجویان همزمان با محرومیت از تحصیل 'احکام سنگین زندان' دریافت کرده اند و به عنوان نمونه تنها در دانشگاه مازندران، ۱۳ نفر از دانشجویان محروم از تحصیل بازداشت و زندانی شده اند"

کامران دانشجو در اظهارات جداگانه ای در ۷ اردیبهشت تاکید کرد: "کسانی که در فتنه نقش آفرین بودند در دانشگاه جایی ندارند".

حکومت ایران و حامیانش از اعتراضاتی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم رخ داد با عنوان "فتنه" یاد می‌کنند.

بیانیه شورای دفاع از حق تحصیل، با توصیف کامران دانشجو به عنوان فردی که "گوش به فرمان نهاد های امنیتی است"، هدف انتخاب وی به سمت وزیر علوم را "پاکسازی دانشگاه‌ها از دانشجویان و اساتید منتقد و به صفر رساندن هرگونه فعالیت سیاسی، فرهنگی و صنفی در دانشگاه های کشور" دانسته است.

آقای دانشجو، قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ رئیس ستاد انتخابات کشور بود و در شهریور همان سال، توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر علوم ایران منصوب شد که کماکان در این سمت قرار دارد.

جلوگیری از موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد

بخش دیگری از بیانیه شورای دفاع از حق تحصیل، به موضوع منع ورود فعالان دانشجویی منتقد حکومت به مقاطع تحصیلی بالا اختصاص یافته است.

به نوشته این بیانیه از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۰، هر سال "ده‌ها تن از فعالان دانشجویی به‌رغم کسب رتبه‌های ممتاز در کنکور کارشناسی ارشد" از ثبت نام در دانشگاه و تحصیل در این مقطع محروم شده اند.

"به گفته شورای دفاع از حق تحصیل از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۰، هر سال 'ده‌ها تن از فعالان دانشجویی به‌رغم کسب رتبه‌های ممتاز در کنکور کارشناسی ارشد' از ثبت نام در دانشگاه و تحصیل در این مقطع محروم شده اند"

در ادامه بیانیه آمده است: "در سال ۱۳۸۵ فعالان دانشجویی پس از اعلام قبولی در دانشگاه مورد نظر از طریق روزنامه سازمان سنجش و مراجعه برای ثبت نام در دانشگاه‌های پذیرفته شده با ستاره‌هایی در فرم ثبت نام مواجه شدند، و دانشجویانی که با سه ستاره مواجه شده بودند هرگز نتواستند ادامه تحصیل دهند."

بیانیه می افزاید که در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ همزمان با اینترنتی شدن روند اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، "فعالان دانشجویی که حائز رتبه‌های قابل قبول و ممتاز شده بودند، اساساً از دریافت کارنامه علمی در مرحله اول نتایج کنکور محروم شدند" و نتوانستند انتخاب رشته کنند.

شورای دفاع از حق تحصیل گفته است که در سال ۱۳۸۸، دانشجویان ستاره‌دار دانشگاه سراسری موفق به دریافت کارنامه و انتخاب رشته شده اند، ولی در شهریور ماه و پس ازمراجعه برای مشاهده نتایج نهایی با گزینه 'مردود علمی' مواجه شدند و کارنامه نهایی نیز برای این دانشجویان صادر نشده است. به نوشته این شورا در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ هم دانشجویان ستاره‌دار، در کنکور کارشناسی ارشد از دریافت کارنامه اولیه محروم شده اند.

در دانشگاه های ایران، دانشجویانی که به انجام فعالیت های نامطلوب از دیدگاه مسئولان می پردازند، بر مبنای میزان انجام این فعالیت ها از یک تا سه ستاره می گیرند که هر یک از ستاره ها، به معنی یک امتیاز منفی در برخورداری از مزایای آموزش تلقی می شود.

تبعیض به خاطر عقاید مذهبی

شورای دفاع از حق تحصیل، در فصلی دیگر از گزارش خود "محرم شدن بسیاری از دانشجویان ایرانی به خاطر عقاید مذهبی" را مورد انتقاد قرار داده است.

"برخی از دانشجویان تنها به واسطه سابقه همکاری بستگانشان با گروههای مخالف حکومت، از تحصیل محروم شده اند"

گزارش اردیبهشت ماه شورای دفاع از حق تحصیل

این شورا تصریح کرده است: "دانشجویان معتقد به آیین بهایی، سال‌هاست که از هر گونه حق تحصیل محروم می‌باشند. در ماه‌های گذشته تعدادی از دانشجویان محروم از تحصیل بهایی و اساتید دانشگاه آنلاین بهاییان بازداشت شده به احکام زندان محکوم شده اند و دانشگاه آنلاین بهاییان توسط مقامات حکومتی تعطیل شده است."

گزارش، همچنین تصریح دارد: "برخی دیگر از دانشجویان تنها به واسطه سابقه همکاری بستگانشان با گروههای مخالف حکومت، از تحصیل محروم شده اند."

گزارش اردیبهشت ماه شورای دفاع از حق تحصیل، در هر یک از بخش های خود، شرحی از تبعیض های مشخصی که در دانشگاه های مختلف علیه فعالان دانشجویی صورت گرفته را ذکر کرده است.



:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بردرآمد بین ایران و سنگال كه در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا ابلاغ كرد.

بر اساس ماده واحده این قانون، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای پردرآمد بین دولت جمهوری اسلامی‌ ایران و دولت جمهوری سنگال تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

* اشخاص مشمول و مالیاتهای موضوع موافقتنامه

بر این اساس، این موافقتنامه ناظر بر اشخاصی است كه مقیم یكی از دولتهای متعاهد یا هر دو آنها باشند.

همچنین، مالیاتهای موجود مشمول این موافقتنامه در مورد ایران، مالیات بر درآمد و در مورد سنگال، مالیات بر درآمد شركتها؛ حداقل مالیات بر شركتها؛ مالیات بر شخصیتهای حقیقی؛ كمكهای مالی كارفرمایان؛ مالیات بر عواید سرمایه نسبت به نواحی توسعه یافته و توسعه نیافته است.

* درآمد حاصل از اموال غیرمنقول

طبق این قانون، درآمد حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد از اموال غیرمنقول واقع در دولــت متعاهد دیگر از جمله درآمد حاصل از كشاورزی یا جنگلداری مشمول مالیات آن دولت متعاهد دیگر است.

*‌ درآمدهای تجاری

بر این اساس، درآمد مؤسسه یك دولت متعاهد فقط مشمول مالیات همان دولت خواهد بود مگر این كه این مؤسسه از طریق مقر دائم واقع در دولت متعاهد دیگر امور تجاری خود را انجام دهد.

چنانچه مؤسسه از طریق مزبور به كسب و كار بپردازد درآمد آن مؤسسه فقط تا حدودی كه آن مقر دائم، فروش همان نوع یا نوع مشابه با كالاها یا اجناسی كه از طریق آن مقر دائم در دولت دیگر فروخته می‌شود. یا سایر فعالیتهای تجاری انجام شده در آن دولت دیگر كه از همان نوع یا مشابه فعالیتهای انجام شده در آن مقر دائم باشد مرتبط با موارد زیر باشد، در دولت متعاهد دیگر مشمول مالیات می‌شود

* حمل و نقل بین المللی

بر اساس این قانون، درآمد حاصل توسط مؤسسه یك دولت متعاهد بابت استفاده از كشتی یا وسایط نقلیه هوایی در حمل و نقل بین المللی فقط مشمول مالیات آن دولت متعاهدی خواهد بود كه محل مدیریت مؤثر مؤسسه در آن واقع است.

* مؤسسات شریك

همچنین در صورتی كه مؤسسه یك دولت متعاهد به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مدیریت، كنترل یا سرمایه مؤسسه دولت متعاهد دیگر مشاركت داشته باشد. یا اشخاصی واحد به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مدیریت، كنترل یا سرمایه مؤسسه یك دولت متعاهد و مؤسسه دولت متعاهد دیگر مشاركت داشته باشند.

* سود سهام

سود سهام پرداختی توسط شركت مقیم یك دولت متعاهد به مقیم دولت متعاهد دیگر مشمول مالیات آن دولت متعاهد دیگر می شود.

مع‌ذلك این سود سهام ممكن است در دولت متعاهدی كه شركت پرداخت‌كننده سود سهام مقیم آن است طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مـالیات شود، ولی در صورتی كه مالـك منافع سود سهام مقیم دولت متعاهد دیگر بـوده و مالیات متعلقه از پنج درصد مبلغ ناخالص سود سهام تجاوز نخواهد كرد.

*‌ هزینه های مالی

بر این اساس ،هزینه های مالی حاصل در یك دولت متعاهد كه به مقیم دولت متعاهد دیگر پرداخت شده مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

همچنین هزینه های مالی ممكن است در دولت متعاهدی كه حاصل شده و طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مالیات شود، ولی چنانچه مالك منافع مقیم دولت متعاهد دیگر باشد، مالیات متعلقه از پنج درصد مبلغ ناخالص هزینه های مالی تجاوز نخواهد كرد.

*‌ حق‌ الامتیازها

طبق این قانون، حق‌الامتیازهایی كه در یك دولت متعاهد حاصل و به مقیم دولت متعاهد دیگر پرداخت شده، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

براین اساس ،حق‌الامتیازها ممكن است در دولت متعاهدی كه حاصل شده طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مالیات شود، ولی چنانچه مالك منافع حقالامتیاز مقیم دولت متعاهد دیگر باشد مالیات متعلقه بیش از هشت درصد مبلغ ناخالص حق‌الامتیاز نخواهد بود.

* حق‌الزحمه خدمات فنی

براساس این ،حق‌الزحمه خدمات فنی كه در یك دولت متعاهد حاصل و به مقیم دولت متعاهد دیگر پرداخت شده، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

این حق‌الزحمه خدمات فنی ممكن است در دولت متعاهدی كه حاصل شده طبق قوانین آن دولت نیز مشمول مالیات شود، ولی چنانچه مالك منافع حق‌الزحمه خدمات فنی مقیم دولت متعاهد دیگر باشد، مالیات متعلقه بیش از هشت درصد مبلغ ناخالص حق‌الزحمه خدمات فنی نخواهد بود .

* عواید سرمایه‌ای

همچنین ،عواید حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد از نقل و انتقال اموال غیرمنقول مذكور در ماده (6) كه در دولت متعاهد دیگر قرار دارد، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

براساس این قانون ،عواید ناشی از نقل و انتقال اموال منقولی كه بخشی از وسایل كسب و كار مقر دائم مؤسسه یك دولت متعاهد در دولت متعاهد دیگر میباشد، یا اموال منقول متعلق به پایگاه ثابتی كه در اختیار مقیم یك دولت متعاهد به منظور انجام خدمات شخصی مستقل در دولت متعاهد دیگر میباشد، شامل عواید ناشی از نقل و انتقال مقر دائم (به تنهایی یا همراه با كل مؤسسه) یا پایگاه ثابت مزبور، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

*‌ خدمات شخصی مستقل

همچنین،درآمد حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد به سبب خدمات حرفهای یا سایر فعالیتهای مستقل، فقط در آن دولت مشمول مالیات خواهد بود مگر آنكه این شخص به منظور ارائه فعالیتهای خود به طور منظم پایگاه ثابتی در دولت متعاهد دیگر در اختیار داشته باشد كه در این صورت این درآمد فقط تا حدودی كه مربوط به آن پایگاه ثابت باشد، مشمول مالیات دولت متعاهد دیگر خواهد بود.

* خدمات شخصی غیر مستقل

براین اساس ،علیرغم مقررات یادشده در این ماده، حق‌الزحمه پرداختی توسط مؤسسه یك دولت متعاهد، در زمینه استخدام در كشتی یا وسایط نقلیه هوایی مورد استفاده در حمل و نقل بین‌المللی فقط مشمول مالیات آن دولت متعاهدی خواهد بود كه محل مدیریت مؤثر مؤسسه در آن واقع است.

* حق‌الزحمه مدیران

حق‌الزحمه مدیران و پرداختهای مشابه دیگری كه مقیم یك دولت متعاهد به لحاظ سمت خود به عنوان عضو هیئت مدیره شركت مقیم دولت متعاهد دیگر تحصیل مینماید، مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

* هنرمندان و ورزشكاران

طبق این قانون ،درآمدی كه مقیم یك دولت متعاهد به عنوان هنرمند، از قبیل هنرمند تئاتر، سینما، رادیو یا تلویزیون، یا موسیقیدان، یا به عنوان ورزشكار بابت فعالیتهای شخصی خود در دولت متعاهد دیگر حاصل مینماید، عل رغم مقررات مواد (15) و (16) مشمول مالیات آن دولت دیگر می شود.

* حقوق بازنشستگی

همچنین ،حقوق بازنشستگی و سایر وجوه مشابه، مشروط برآنكه پرداخت توسط مقیم آن دولت دیگر یا مقر دائم واقع در آن دولت صورت گیرد مشمول مالیات دولت متعاهد دیگر نیز می شود.

* خدمات دولتی

براین اساس،حقوق بازنشستـگی پرداختی توسط یك دولت متعاهد یا از محل صندوق ایجاد شـده از طرف دولت متعاهد، تقسیم فرعی سیاسی یا مقام محلی آن به فردی در خصوص خدماتی كه برای آن دولت، تقسیم فرعی سیاسی یا مقام محلی مزبور انجام داده است، فقط مشمول مالیات آن دولت خواهد بود.

هرگاه شخص حقیقی مقیم و تبعه آن دولت دیگر باشد، چنین حقوق بازنشستگی صرفاً در آن دولت متعاهد دیگر مشمول مالیات خواهد بود.

*‌ مدرسین، محصلین و محققین

براین اساس ،وجوهی كه محصل یا كارآموزی كه تبعه یك دولت متعاهد بوده و صرفاً به منظور تحصیل یا كارآموزی در دولت متعاهد دیگر به سر میبرد، برای مخارج زندگی، تحصیل یا كارآموزی خود دریافت میدارد، مشمول مالیات آن دولت دیگر نخواهد بود، مشروط برآنكه پرداختهای مزبور از منابع خارج از آن دولت دیگر حاصل شود.

* آیین حذف مالیات مضاعف

در صورتی كه مقیم یك دولت متعاهد درآمدی حاصل كند كه طبق مقررات این موافقتنامه مشمول مالیات دولت متعاهد دیگر شود، دولت نخست اجازه خواهد داد مبلغی برابر با مالیات بر درآمد پرداختی در آن دولت متعاهد دیگر، از مالیات پردرآمد آن مقیم كسر شود. مع‌ذالك، اینگونه كسور نباید از میزان مالیاتی كه پیش از كسر، به درآمد تعلق میگرفته، بیشتر باشد.

* عدم تبعیض

طبق این قانون ،مالیاتی كه از مقر دائم مؤسسه یك دولت متعاهد در دولت متعاهد دیگر اخذ میشود نباید از مالیات مؤسسات آن دولت دیگر كه همان فعالیتها را انجام می‌دهند نامساعدتر باشد. این مقررات به گونهای تعبیر نخواهد شد كه یك دولت متعاهد را ملزم نماید كه هر نوع مزایای شخصی، بخشودگی و تخفیف مالیاتی را كه به علت احوال شخصیه یا مسئولیتهای خانوادگی به اشخاص مقیم خود اعطاء مینماید به اشخاص مقیم دولت متعاهد دیگر نیز اعطاء كند.

* آیین توافق دوجانبه

همچنین ،اگر مقام صلاحیتدار اعتراض را موجه بیابد ولی خود نتواند به راه حل مناسبی برسد، برای اجتناب از اخذ مالیاتی كه مطابق این موافقتنامه نمیباشد، خواهد كوشید كه از طریق توافق متقابل با مقام صلاحیتدار دولت متعاهد دیگر و با عنایت به هدف اجتناب از مالیات مغایر با این موافقتنامه، موضوع را فیصله دهد.

* تبادل اطلاعات

براین اساس ،مقامات صلاحیتدار دو دولت متعاهد اطلاعات ضروری برای اجرای مقررات این موافقتنامه یا برای اجرای قوانین داخلی غیر مغایر با این موافقتنامه را كه مربوط به مالـیاتهای مشمول این موافقتـنامه باشـد، مبادله خواهـند كرد. مـفاد مـاده (1) موجب تحدید تبادل اطلاعات مزبور نمیشود. هر نـوع اطلاعاتی كه به وسیله یك دولت متعاهد دریافت میشود، به همان شیوهای كه اطلاعات بهدست آمده تحت قوانین داخـلی آن دولت نگهداری می شود به صورت محرمانه تلقـی خواهد شد، و فقط برای اشخاص یا مقامات از جمله دادگاهـها و مراجع اداری كه بـه امر تشخـیص، وصول، اجراء یا پیگیری اشتغال دارند یا در مورد پژوهش‌خواهی‌های مربوط به مالیاتهای مشمول این موافقتنامه تصمیمگیری میكنند، فاش خواهد شد. اشخاص یا مقامات یاد شده، اطلاعات را فقط برای چنین مقاصدی مورد استفاده قرار خواهند داد. آنان میتوانند این اطلاعات را در جریان دادرسیهای علنی دادگاهها یا طی تصمیمات قضائی فاش سازند.

* لازم الاجراء شدن

براساس این موافقتنامه ، دولتهای متعاهد طبق قوانین و مقررات خود این موافقتنامه را تصویب و اسناد تصویب را در اسرع وقت مبادله خواهند كرد.

* فسخ

این موافقتنامه تا زمانی كه توسط یك دولت متعاهد فسخ نشده لازمالاجراء خواهد بود. هریك از دولتهای متعاهد میتواند این موافقتنامه را از طریق مجاری سیاسی، با ارائه یادداشت فسخ، حداقل شش ماه قبل از پایان هرسال تقویمی‌ بعد از دوره پنجساله از تاریخی كه موافقتنامه لازم الاجراء میگردد، فسـخ كند.

اقتصام/1933/1594



:: برچسب‌ها: سبز , خانواده , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حسن قشقاوی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در جزیره قشم در خصوص برخی برخوردها با ایرانیان خارج از كشور بخصوص در كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس افزود: ایرانیانی كه روزگاری سرمایه خود را به كشورهای دیگر برده و در طول سالیان دراز منشاء خدمات بزرگی در پیشبرد توسعه آن كشورها بوده اند، می بایست به پاس این همه زحمات وخدمات، از احترام ویژه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینكه حفظ اموال و سرمایه های ایرانیان خارج از كشور كه حاصل عمراین عزیزان است باید همواره مورد اهتمام قرار بگیرد، تصریح كرد: ما در مذاكرات كنسولی با كشورهای همسایه و برادران و همتایان خود همواره این موضوع را مورد تاكید قرار داده و می دهیم.

به گفته معاون كنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه یكی از بندهای موردتفاهم دراین مذاكرات، احترام به اتباع یكدیگر درمبادی ورودی و توجه به اموال و دارایی های این افراد در كشورهای محل زندگی آنهاست.

قشقاوی برای شركت در مراسم تودیع و معرفی مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه به این جزیره سفر كرده است./ك3

1871/668/681



:: برچسب‌ها: غروب , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

روزنامه ' امارات الیوم ' روز چهارشنبه به نقل از منابع نظامی نوشت، این تمرین نظامی با حضور 12 هزار سرباز از آمریكا و 18 كشور جهان در اردن به مدت دوهفته برگزار می شود.

براساس این گزارش یگا ن های نظامی از نیروی زمینی، هوایی و پدافند هوایی امارات در این تمرین نظامی كه از روز سه شنبه آغاز شد ، شركت دارند.

مقام های نظامی آمریكا و اردن هدف از این مانور را تنها تقویت توانمندی های نظامی و حرفه ای نیروهای شركت كننده برای مقابله با چالش های امنیتی و مبارزه با عملیات تروریستی اعلام كرده اند.

برخی رسانه ها، این عملیات نظامی را به ناآرامی های موجود در سوریه نسبت می دهند اما مقام های نظامی آمریكا و اردن تاكید كردند , تمرین نظامی ' شیر آماده ' هیچگونه ارتباطی به تحولات منطقه به ویژه سوریه نداشته وبرنامه این مانور از دو سال قبل در چارچوب تمرین های نظامی منطقه ای تدارك دیده شده است.

خاورم * 2041



:: برچسب‌ها: دریاچه , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

وی كه به همراه هیاتی از قوه قضاییه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تركیه بسر می برد، سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنكارا با اشاره به اینكه سطح تعاملات پلیس ایران و تركیه مطلوب است ، گفت: مقامات دو كشور جلسات مشترك خوبی برگزار كردند و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنكارا تلاش‌های در خور توجهی برای ارتقای سطح روابط دو طرف انجام داده است.

نوروزی با اشاره به همكاری های پلیس ایران و تركیه در پلیس اینترپل و انتقال تجربیات به ویژه در پیشگیری از جرایم افزود: دو طرف همچنین در زمینه مبارزه با مواد مخدر همكاریهای خوبی دارند به گونه‌ای كه تاكنون اعضای 5 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با همكاری پلیس ایران و تركیه دستگیر شدند.

وی با اشاره به بازدیدهای روز جاری خود و هیات همراه از مركز كنترل فرماندهی و مركز امنیت شهری آنكارا گفت: در این بازدیدها توضیحاتی در زمینه تلاش‌های پلیس تركیه برای پیشگیری از جرایم با آموزشهای همگانی و یا حضور در مدارس و جوامع ارایه شد.

رییس پلیس پیشگیری جرایم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازدید هیات ایرانی از مركز كنترل فرماندهی پلیس آنكارا كه مجموعه وقایع و حوادث را درشهر رصد می كند ، گفت : پلیس تركیه از فناوری های جدید و سیستم‌های رایانه ای برای كنترل ترافیك و پیگیری و تعقیب جرایم در حوزه های شهری و جاده ای بهره می گیرد.

وی اظهارداشت: پلیس تركیه به ویژه در زمینه پیشگیری از جرایم و استفاده موثرتر از فناوریهای روز پیشرفتهای خوبی داشته است و ایران و تركیه در زمینه مبادله تجربیات می توانند همكاریهای خود را گسترش دهند.

نوروزی در ادامه گفت: در دیدار با مسوولین پلیس تركیه اقدامات و دستاوردهای ایران در حوزه اقدامات پیشگیرانه از جرایم اجتماعی و حتی در حوزه پیشگیری قضایی تشریح شد.

خاورم**2012** 230 ** 1574



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()